გაკვეთილის
გეგმა
ანბანის შემდგომი პერიოდი
*.საგანი: ქართული
*.კლასი: პირველი
*.მოსწავლეთა რაოდენობა:-20
*.დრო:35-40-წუთი
*.გაკვეთილის თემა: „ქოთქოთას ქოლგა“
*.გაკვეთილის მიზანი:
*.მოსწავლემ შეძლოს მხატვრული ტექსტის წაკითხვა და გაგება-გააზრება
*.ნაწარმოებისა და პერსონჟის დახასიათების დროს საკუთარი
მოსაზრებ-
ების დასაბუთება.
*.კავშირი:ესგ-სთან.
l-Vl-მოსწავლეს
შეუძლია,ასოებისა და მარცვლების გამოყენებით სიტყვე-
ბის შედგენა და წაკითხვა.
l-Vll-მოსწავლეს
შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვრა და ჩაწერა.
*.
გამოყენებული აქტივობები:
>.გასეირნება ილუსტრაციებში
>.ვარაუდების გამოთქმა და დასაბუთება
>.საჩვენებელი კითხვა.(მულტიმედია ფილმის ჩვნება)
>.მონაცვლეობით კითხვა.
>.მიიღე სიტყვა.
*.რესურსები:
ჯიპრაიდის ტექსტი, ანიმაცია ტექსტის მიხედვით,დაფა,კომპიუტერი.
პროექტორი,ილუსტრაციები,მარკერი,ბარათები ჯგუფური მუშაობისათ-
ვის.
გაკვეთილის
მსვლელობა:
პირველი
ფაზა
წაკითხვამდე
მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს,გაკვეთილის თემას
და მიზანს.
ჩვენი გაკვეთილის
თემაა,მხატვრული ტექსტი:“ქოთქოთას ქოლგა“.
სათაურის გაცნობის შემდეგ მიმართავს კლასს და სთხოვს
ბავშვებს,გამო-
თქვან ვარაუდები,სათაურის მიხედვით:
გზადაგზა სვამს კითხვებს:
<.როგორ ესმით სიტყვა „ქოთქოთას“,მნიშვნელობა?
<.როგორ ადამიანზე ამბობენ ქოთქოთას?
<.რისთვის ვიყენებთ ქოლგას? და ა.შ.განიხილება ყველა
მოსაზრება.
ამის შემდეგ,მასწავლებელი თანმიმდევრობით აკრავს დაფაზე
ილუსტრ-
აციებს და პარალელურად ბავშვებთან ერთად მსჯელობს,ტექსტის
შესაძ-
ლო შინაარსზე,კერძოდ:
>.როგორი ხასიათის იქნება პერსონაჟი? კეთილი,ბოროტი,მოხერხებული.
>.რატომ ფიქრობთ ასე? და ა.შ.
მეორე ფაზა
წაკითხვის
დროს
ვარაუდების გამოთქმის შემდეგ,მასწავლებელი პროექტორისა
და კომპი-
უტერის გამოყენებით აჩვენებს ეკრანზე ტექსტის მიხედვით
შექმნილ,მუ-
ლტიმედია ფილმს.თავისი გახმოვანებით.
ფილმის მსვლელობისას მასწავლებელი აკეათებს პაუზებს
და კითხვებზე
დაყრდნობით ბავშვები კვლავ გამოთქვამენ ვარაუდებს,მაგალითად:
>.რა მოხდება შემდეგ?
ფილმის დასრულების შემდეგ კიდევ ერთხელ გადამოწმდება
ვარუდები:
>.სინამდვილეში რა მოხდა? დაემთხვა თუ არა მათი ვარაუდები
ტექსტს?
>.რომელი მოსაზრება დაემთხვა?რომელი არ დაემთხვა?
>.სინამდვილეში როგორია პერსონაჟი?
>.რატომ ფიქრობენ ასე? და ა.შ.
ამის შემდეგ,
კვლავ უბრუნდება ტექსტს მასწავლებელი და იყენებს მონ-
აცვლეობით კითხვას.ცვლის როლებს, იწყებს მოსწავლე,აგრძელებს
მას-
წავლებელი.პარალელურად ყურადღებას ამახვილებს,უცნობ
სიტყვებზე.
სვამს რამდენიმე კითხვას,ტექსტზე დაყრდნობით(ფაქტობრივ
კითხვებს)
მესამე
ფაზა
წაკითხვის შემდეგ
ტექსტის დამუშავების
შემდეგ,მასწავლებელი მიმართავს ჯგუფებს და
აძლევს მათ ინსტრუქციას თუ როგორ უნდა შეასრულონ,დავალება.
დავალება არის შემდეგი: მასწავლებელი არიგებს ბარათებს,რაზედაც
არეულად წერია მარცვლები,ჯგუფებს ევალებათ მათი დაკავშირება
ხაზებით ისე,რომ მიიღონ შესაბამისი სიტყვა.
*.იხილეთ სქემა.N.1
სახ
|
ფა
|
ფა
|
ლი
|
ყუ
|
ვი
|
თა
|
რი
|
სამუშაოს დასრულების
შემდეგ,ხდება პრეზენტაცია და ნამუშევრების
შეჯერება.
დროის დარჩენის შემთხვევაში,მასწავლებელი არიგებს მარცვლებად
დაჭრილ სურათებს ჯგუფებში. მოსწავლეებმა ისე
უნდა დააწყონ მარც-
ვლები,რომ მიიღონ ნახატის შესაბამისი სიტყვა.
ეს სიტყვები არის შემდეგი:იხ.სქემა-N-2.
მერ---ცხა---ლი
|
ბა---ჭი---ა
|
წი---წი---ლა
|
პე---პე---ლა
|
*.აწყობილ სიტყვებს კითხულობს ჯგუფის ერთ-ერთი წევრი.
*.გაკვეთილის შეჯამება.
>.მოეწონათ თუ არა პერსონაჟის საქციელი და რატომ?
>.ტექსტის რომელი ეპიზოდი მოეწონათ და რატომ?
>.რომელი აქტივობა მოეწონათ?რატომ?
>.რა იყო მათთვის მნიშვნელოვანი გაკვეთილიდან? და
ა.შ.
*.მოსწავლეთა შეფასება: განმავითარებელი,სიტყვიერი და
წერილობითი
კომენტარი.მასწავლებელი აფასებს როგორც ჯგუფებს ასევე
ინდივიდუ-
ლურად,ამისათვის იყენებს შეფასების რუბრიკებს.
*.საშინაო დავალება: ტექსტი კითხვით.
დილიკაურის
საჯარო სკოლა
პირველი კლასი
მასწავლებელი:ზოია გიორგაძე
2017-წელი.22-მაისი
Комментариев нет:
Отправить комментарий