воскресенье, 15 октября 2017 г.

ჯიპრაიდული გაკვეთილი "ჩვენი ფული.".

                მათემატიკის გაკვეთილის/აქტივობის დაგეგმვის სქემა
                                                 „  ჩვენი  ფული“
                                                       მასწავლებელი:ზოია გიორგაძე
საგანი   - მათემატიკა

კლასი  I   (20 მოსწავლე)

დრო:  1 გაკვეთილი  ( 35 წთ )
რა დრო დასჭირდება ამ აქტივობის განხორციელებას? ერთ გაკვეთილზე ჩატარდება თუ რამდენიმე გაკვეთილზე გადანაწილდება?

შესავალი
გაკვეთილის/აქტივობის ძირითადი მიზანი:
<.მოსწავლემ შეძლოს,განასხვაოს და დაასახელოს ეროვნული ფულის ნიშნები.
<.ისწავლოს მათი გამოყენება.

სწავლის შედეგები
დამოკიდებულება(მნიშვნელოვანი იდეა, პრინციპი, კანონზომიერება, ღირებულება, პრობლემა და სხვ.)
დაინტერესდებიან ფულის ბანკნოტების წაკითხვითა და ჩაწერით.

ცოდნა (ფაქტები, სიტყვები, ტერმინები, დასამახსოვრებელი ინფორმაცია და სხვ.)

მოსწავლეები გაეცნობიან ეროვნული ვალუტის
ნიშნებს და პრაქტიკული აქტივობებით შეძლებენ მის გამოყენებას.
უნარები (სააზროვნო უნარები, საგნობრივი უნ-არები, შეფასების უნარები, გამოთვლის სტრა-ტეგიები და სხვ.)
განუვითარდებათ ფულის მოხმარების საწყისი
უნარ-ჩვევები.

მათ. I.2. მოსწავლეს შეუძლია რიგობრივი რიცხვითი სახელების გამოყენება.
·         განასხვავებს და ასახელებს ეროვნული ფულის ნიშნებს (მონეტებს და ბანკნოტებს) 20-ის ფარგლებში.
მათ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და ფულის ერთეულები.

საჭირო წინა ცოდნა და უნარჩვევები:
<. მოსწავლეს შეუძლია ანგარიში 20-ის ფარგალში.
წინარე ცოდნის შეფასება (რა იცით მოსწავლეთა ცოდნისა და უნარების შესახებ? რა წყაროებს ეყრდნობით?)


გაკვეთილის/აქტივობის გეგმა
მოსწავლეთა დაჯგუფების ფორმები:
დაჯგუფების რომელ ფორმებს გამოიყენებთ ამ აქტივობის განხორციელებისას (მთელი კლასი, წყვილები, სამწევრიანი, ოთხწევრიანი, ჰომოგენური, ჰეტეროგენული და სხვ.)?
                            მთელი კლასი,  ჯგუფური მუშაობა.

        დაჯგუფების კრიტერიუმები:

        მოსწავლეთა მზაობის მიხედვით.

სასწავლო მასალა: (ტექსტი, თვალსაჩინოება, ინტერნეტ-რესურსი და სხვ.) 
სახელმძღვანელო, რვეულები, დაფა, ცარცი, ფლირჩატი, მარკერი, სტიკერები,  ბარათები.

გაკვეთილის/აქტივობის  ეტაპები
I  ,,წინასწარ“

<.მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის
 თემას და მიზანს.

>.მასწავლებელი გამოიკითხ-
ავს წინა გაკვეთილზე მიცე-
მულ დავალებას(უნდა დაეხ- ატათ ფულის ბანკნოტები).
ბავშვები აჩვენებენ ნამუშევ-
რებს და თან ადარებენ ფულ-
ის ნიშნებს,რომლებიც წინას-
წარ არის ჯგუფებში დარიგე-
ბული.

>.მოსწავლეთა მოტივაციის
 და წინარე ცოდნის გააქტი-
ურების მიზნით მასწავლებე-
ლი კლასს უსვამს რამდენიმე
მაპროვოცირებელ კითხვას:
    გონებრივი იერიში
1).-რისთვის არის საჭირო
ფული?
-რა იცით ფულის შესხებ?
-ყველაზე მეტად რისი შეძენა
  გიხარიათ? და ა.შ.
საუბარი საშუალებას მოგვც-
ემს,გავარკვიოთ ფულის მო-
ხმარების რა გამოცდილება
 აქვთ,მოსწავლებს.
ამის შემდეგ მასწავლებელე-
ბელი ესაუბრება ბავშვებს,
ფულის ერთეულებზე;
აწვდით მათ გარკვეულ ინფ-
ორმაციას ეროვნული ვალ-
უტის შესახებ.



<.იქვე ახსენებს მათ,რომ არ
შეიძლება მათი დაკეცვა,და-
ჭმუჭვნა და პიში ჩადება.
ფულის ნიშნები ისევე როგ-
ორც ეროვნული დროშა და
ჰიმნი,ასახავს ქვეყნის ღირსე-
ბას.
( დამატებითი ინფორმაცია).










II   ,,განმავლობაში“




>.მასწავლებელი კვლავ შეა- ხსენებს ბავშვებს,რომ
 დღეს უნდა ვისწავლოთ:
      “ჩვენი ფული“.
და აჩვენებს ბავშვებს დაფა-
ზე გაკრულ ფულის ერთეუ-
ლებს.


აქტივობა-1
ჯგუფური მუშაობა:

( იხ.დანართი-1).

<.მასწავლებელი ჯგუფებში
არიგებს სამუშაო ბარათებს.
რაზეც გამოსახულია ფულ-
ის ერთეულები(.ოთხივე ჯგუფს ეძლევა სხვდასხვა
სამუშაო).ბავშვებმა უნდა
გაიგონ რამდენი ლარია ჯა-
მში, დაწერონ შესაბამისი
თანხა და გააკრან დაფაზე.
ოთხივე ჯგუფი აკეთებს პრეზენტაციას.

>.       აქტივობა-2.
დიდარქტიკული თამაში:
      „მაღაზიობანა“.

(აქტივობის შეჯამება.)














  

III.    ,,შემდგომ“.




>.მასწავლებელი აჯამებს გაკვე-
თილს.რა ისწავლეს?
რა დაამახსოვრდათ ყველაზე
მატად?რა იყო სახალისო? და ა.შ.

<.აფასებს მოსწავლეებს შეფასე-
ბის რუბრიკით.


იხ.შეფასების რუბრიკა.
      დანართი-2


<.მასწავლებელი აძლევს ბავშვ-
ებს საშინაო დავალებას.
შეფასება:
როგორ დააკვირდებით მოსწავლეთა სწავლის პროცესს და შედეგებს? რის მიხედვით იმსჯელებთ მათ მიღწევებზე?

რამდენად აქტიურები არიან ისინი, როგორ ასრულებენ მოცემულ დვალებებს, როგორ შესარულეს  (შეფასების სქემა - დანართი 4)




დამატებითი რესურსი:











დანართი -2
შეფასების სქემა

  კომპეტენციის დონის აღწერა
         შეფასება
სხარტად  და ზუსტად ასრულებს დავალებას.
   სასწავლო მასალას წარმატებით გაართვა თავი.
  ხარვეზებით ასრულებს სამუშაოს, ზოგჯერ უშვ- ებს შეცდომას რიცხვის წაკითხვისა და ჩაწერის დროს.
 საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების გაწაფვისთვის.
    შეფერხებებით და შეცდომებით წერს და კითხულობს რიცხვებს
უშვებს უხეშ შეცდომებს.
   საჭიროებს შემდგომ      მეცადინეობას იმავე საკითხზე მასწავლებლ-
ის ხელმძღვანელობით.

                                                





    

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий