მათემატიკის გაკვეთილის/აქტივობის დაგეგმვის სქემა
„ ჩვენი
ფული“
მასწავლებელი:ზოია გიორგაძე
საგანი - მათემატიკა
|
კლასი I
(20 მოსწავლე)
|
||
დრო: 1 გაკვეთილი ( 35 წთ )
რა
დრო დასჭირდება ამ აქტივობის განხორციელებას? ერთ გაკვეთილზე ჩატარდება თუ
რამდენიმე გაკვეთილზე გადანაწილდება?
|
|||
შესავალი
|
|||
გაკვეთილის/აქტივობის
ძირითადი მიზანი:
<.მოსწავლემ
შეძლოს,განასხვაოს და დაასახელოს ეროვნული ფულის ნიშნები.
<.ისწავლოს მათი გამოყენება.
|
|||
სწავლის შედეგები
|
|||
დამოკიდებულება(მნიშვნელოვანი
იდეა, პრინციპი, კანონზომიერება,
ღირებულება, პრობლემა და სხვ.)
დაინტერესდებიან ფულის ბანკნოტების წაკითხვითა და ჩაწერით.
|
|||
ცოდნა
(ფაქტები, სიტყვები, ტერმინები, დასამახსოვრებელი ინფორმაცია და
სხვ.)
მოსწავლეები გაეცნობიან ეროვნული ვალუტის
ნიშნებს და პრაქტიკული აქტივობებით შეძლებენ მის გამოყენებას.
|
უნარები
(სააზროვნო უნარები, საგნობრივი უნ-არები, შეფასების უნარები, გამოთვლის
სტრა-ტეგიები და სხვ.)
განუვითარდებათ ფულის მოხმარების საწყისი
უნარ-ჩვევები.
|
||
მათ. I.2. მოსწავლეს შეუძლია რიგობრივი რიცხვითი სახელების
გამოყენება.
·
განასხვავებს და ასახელებს
ეროვნული ფულის ნიშნებს (მონეტებს და ბანკნოტებს) 20-ის ფარგლებში.
მათ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები
და ფულის ერთეულები.
|
|||
საჭირო წინა
ცოდნა და უნარჩვევები:
<. მოსწავლეს შეუძლია ანგარიში 20-ის ფარგალში.
|
|||
წინარე ცოდნის შეფასება (რა იცით
მოსწავლეთა ცოდნისა და უნარების შესახებ? რა წყაროებს
ეყრდნობით?)
|
|||
|
|||
გაკვეთილის/აქტივობის გეგმა
|
|||
მოსწავლეთა
დაჯგუფების ფორმები:
დაჯგუფების
რომელ ფორმებს გამოიყენებთ ამ აქტივობის განხორციელებისას (მთელი კლასი,
წყვილები, სამწევრიანი, ოთხწევრიანი, ჰომოგენური, ჰეტეროგენული და სხვ.)?
მთელი კლასი, ჯგუფური მუშაობა.
დაჯგუფების კრიტერიუმები:
მოსწავლეთა მზაობის
მიხედვით.
|
|||
სასწავლო
მასალა: (ტექსტი, თვალსაჩინოება, ინტერნეტ-რესურსი და
სხვ.)
სახელმძღვანელო, რვეულები, დაფა, ცარცი, ფლირჩატი, მარკერი,
სტიკერები, ბარათები.
|
|||
გაკვეთილის/აქტივობის ეტაპები
|
|||
I ,,წინასწარ“
<.მასწავლებელი
აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის
თემას და მიზანს.
>.მასწავლებელი გამოიკითხ-
ავს წინა გაკვეთილზე მიცე-
მულ დავალებას(უნდა დაეხ- ატათ ფულის
ბანკნოტები).
ბავშვები აჩვენებენ ნამუშევ-
რებს და თან ადარებენ ფულ-
ის ნიშნებს,რომლებიც წინას-
წარ არის ჯგუფებში დარიგე-
ბული.
>.მოსწავლეთა მოტივაციის
და
წინარე ცოდნის გააქტი-
ურების მიზნით მასწავლებე-
ლი კლასს უსვამს რამდენიმე
მაპროვოცირებელ კითხვას:
გონებრივი იერიში
1).-რისთვის არის საჭირო
ფული?
-რა იცით ფულის შესხებ?
-ყველაზე მეტად რისი შეძენა
გიხარიათ? და ა.შ.
საუბარი საშუალებას მოგვც-
ემს,გავარკვიოთ ფულის მო-
ხმარების რა გამოცდილება
აქვთ,მოსწავლებს.
ამის შემდეგ მასწავლებელე-
ბელი ესაუბრება ბავშვებს,
ფულის ერთეულებზე;
აწვდით მათ გარკვეულ ინფ-
ორმაციას ეროვნული ვალ-
უტის შესახებ.
<.იქვე ახსენებს მათ,რომ არ
შეიძლება მათი დაკეცვა,და-
ჭმუჭვნა და პიში ჩადება.
ფულის ნიშნები ისევე როგ-
ორც ეროვნული დროშა და
ჰიმნი,ასახავს ქვეყნის ღირსე-
ბას.
( დამატებითი ინფორმაცია).
|
II ,,განმავლობაში“
>.მასწავლებელი კვლავ შეა- ხსენებს ბავშვებს,რომ
დღეს
უნდა ვისწავლოთ:
“ჩვენი ფული“.
და აჩვენებს ბავშვებს დაფა-
ზე გაკრულ ფულის ერთეუ-
ლებს.
აქტივობა-1
ჯგუფური
მუშაობა:
( იხ.დანართი-1).
<.მასწავლებელი ჯგუფებში
არიგებს სამუშაო ბარათებს.
რაზეც გამოსახულია ფულ-
ის ერთეულები(.ოთხივე ჯგუფს ეძლევა სხვდასხვა
სამუშაო).ბავშვებმა უნდა
გაიგონ რამდენი ლარია ჯა-
მში, დაწერონ შესაბამისი
თანხა და გააკრან დაფაზე.
ოთხივე ჯგუფი აკეთებს პრეზენტაციას.
>. აქტივობა-2.
დიდარქტიკული
თამაში:
„მაღაზიობანა“.
(აქტივობის შეჯამება.)
|
III. ,,შემდგომ“.
>.მასწავლებელი აჯამებს გაკვე-
თილს.რა ისწავლეს?
რა დაამახსოვრდათ ყველაზე
მატად?რა იყო სახალისო? და ა.შ.
<.აფასებს მოსწავლეებს შეფასე-
ბის რუბრიკით.
იხ.შეფასების
რუბრიკა.
დანართი-2
<.მასწავლებელი აძლევს
ბავშვ-
ებს საშინაო
დავალებას.
|
|
შეფასება:
როგორ
დააკვირდებით მოსწავლეთა სწავლის პროცესს და შედეგებს? რის მიხედვით იმსჯელებთ
მათ მიღწევებზე?
|
|||
რამდენად აქტიურები არიან ისინი, როგორ ასრულებენ
მოცემულ დვალებებს, როგორ შესარულეს (შეფასების სქემა - დანართი 4)
|
|||
დამატებითი
რესურსი:
|
|||
|
|||
დანართი
-2
შეფასების სქემა
კომპეტენციის დონის აღწერა
|
შეფასება
|
სხარტად და
ზუსტად ასრულებს დავალებას.
|
სასწავლო
მასალას წარმატებით გაართვა თავი.
|
ხარვეზებით ასრულებს სამუშაოს, ზოგჯერ უშვ- ებს შეცდომას რიცხვის
წაკითხვისა და ჩაწერის დროს.
|
საჭიროებს
დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების გაწაფვისთვის.
|
შეფერხებებით
და შეცდომებით წერს და კითხულობს რიცხვებს
უშვებს უხეშ შეცდომებს.
|
საჭიროებს
შემდგომ მეცადინეობას იმავე საკითხზე მასწავლებლ-
ის ხელმძღვანელობით.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий